12. joulukuuta 2011

Rukous

Näinä vuosina, kun en ole laulanut kuorossa, olen aina joulun aikaan kaivannut suunnattomasti päästä laulamaan yhtä tiettyä joululaulua. Niinpä en oikein osaa kertoakaan, miten ihanaa on, kun saan taas huomenna kajauttaa Rukouksen (Leino / Kuula) kakkosalttostemman upeasti soivan suuren Camis-kuoron riveissä.

Puolalanmäen musiikkiluokkien seniorien Joulun ihme -konsertit Mikaelinkirkossa tiistaina 13.12. kello 17 ja 20, lippuja saa vielä ovelta, tervetuloa! Nenäliinat ja itkuämpärit mukaan! :)

(Jos nyt jotakuta kiinnostaa harrastaa Duussi-bongausta eilisestä treenivideosta, olen kuoron oikeassa etunurkassa tuo jonka päähän kapu huitoo ensimmäiset iskut.)



Oi joutuos kirkkahin jouluyö, oi syntyös sydämihin
oi syntyös syömmehen jokaiseen, joka tutkivi mistä, mihin
rauha syntyös rintahani kuin syntyi seimehen lapsi
oi rauhani nuori ja naurusuu, sinä kukkani kultahapsi

Ja kilvan kulkisi kumartamaan sua turhan tietoni aatteet
kuka kullan tois, mikä mirhamit
mikä päärlyt ja purppuravaatteet

Mun henkeni tietäjät harmaapäät
ne erämaita etsien kulkee
mut taivas on tumma ja tähdetön
ja yö minut ympäri sulkee

Minä lapsena vanhaksi vanhenin
en nuor ole koskaan ollut
toki kerran ma keväästä haaveilin
mutta haavehet nuo oli hullut

Olen väsynyt lauluni valheeseen
oi, Herra, tee minut lapseksi jälleen
minä tahdon soittoni särkyneen viedä suurelle virittäjälleen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sano sää kans!