12. joulukuuta 2013

An apple a day keeps the doctor away (but if the doctor is cute, screw the fruit)

Mä olen jostain syystä hiukan huono syömään omppuja ihan noineen, ilman ympäröivää piirakkaa tai kaurapaistosta tai muffinssia.

Mutta hunnutapa omenanviipale pähkinävoilla, niin avot, jo maistuu!


Heppu esitti tuossa yks kerta vastaavanlaista herkkukattausta lautaselle asetellessani, että joo, onhan se omena terveellinen, mutta tossa pähkinävoissa on kyl kauheesti sokeria. Hahaa! Kun ei ole! Kun on pelkkää pähkinää! Ja vielä luomuna! Kaloreita toki riittää vaikka naapurille jakaa, mutta jos mulle tuosta vihjaakin niin kysyn vain että calories - you mean delicious points? :)

Bionan maapähkinävoita saa ainakin Ruohonjuuresta, muistaakseni hyllyssä oli myös crunchy-versio.


Pähkinävoi-omppu-setti on oivallinen välipala esimerkiksi tällaiseen hetkeen, kun olen kohta lähdössä äitin kanssa vesijuoksemaan ja uimaan. Oli tarkoitus käydä ennen altaaseen pulahtamista heittämässä myös pikainen treeni uimahallin salin puolella, mutta mun yläkroppa (etenkin ojentajat) on vielä toissapäiväisestä treenistä niin juntturassa, että toi omenan pilkkominenkin oli hien otsalle nostattava haaste... :D Joten armahdetaan lihasparkoja ja annetaan niille tänään iisimpää vesiterapiaa.

Ja illemmalla ehkä vähän lisää maapähkinävoita. :)

2 kommenttia:

  1. Tuo on munkin lempivälipala tätä nykyä! Välillä pitää oikein tietoisesti valita jotain muuta, muuten söisin tuollaisen setin joka päivä ;)

    VastaaPoista
  2. Omppu on ihanaa myös mantelitahnan (sis. pelkkää mantelia) kanssa! Ja rääpynä. Nam.

    VastaaPoista

Sano sää kans!